Vrijdag 11 mei Rustdag in de champagne

11 mei 2018 - Épernay, Frankrijk

Na het ontbijt spullen gepakt en door naar Pierre L’été voor het proeven en kopen van de champagne in Dammery.

Na het bezoek besluiten we naar de uitkijktoren te gaan die Rianne en ik dag daarvoor hadden ontdekt tijdens het fietsen. Via de "route touristique de champagne" zijn we daar naar toe gereden. Je krijgt dan ook direct een indruk hoe groot het champagne gebied is. De toren viel wat tegen, bleek onderdeel te zijn van en champagnehuis wat uiteraard de bedoeling had om champagnes te proeven en niet om koffie te drinken. Dan maar verder rijden, op zoek naar een leuk koffie tentje. Nou daar snappen ze in Frankrijk helemaal niets van, wijnmakerijen in overvloed, maar een koffie tentje is op de hele route nergens te vinden.

Bij terugkomst in het hotel frissen we even op en besluiten rond 16:00 uur naar het dorp te gaan. Direct naar het terras van gisteren want daar is het gezellig en kunnen we  op ons gemak een glaasje doen. Riet heeft in de nacht  daarvoor nieuwe spelregels bedacht dus het fase 10 spel zou nu ook beter moet gaan.

Rond half zeven besluiten we langzaam richting restaurant Kobus te gaan. Het was een verlaat verjaardag cadeau van Riet en Frederiek aan ons en dus mochten wij zeggen wat we zouden doen. Het werd een drie gangen diner met een heerlijk glaasjes bubbels vooraf. Het voorgerecht en het hoofdgerecht was helemaal top. In combinatie met een goed glas wijn en een geweldig gezelschap heb je dan zo een heerlijke avond en kun je nog lang genieten van elkaar en van al het lekkers.

Na afloop nog een glaasje gedronken in het hotel en een het laatste potje kaart.

Gezelligheid ten top, besluiten we toch maar rond 24:00 uur naar bed te gaan.
Morgen op tijd ontbijten en daarna weer op de fiets en Riet en Frederiek naar Uden.