Vrijdag 18 mei t/m zaterdag 26 mei een nieuw plan

21 mei 2018 - Middelbeers, Nederland

Omdat de fietsen naar Duitsland moeten en wij het vermoeden hebben dat deze niet ineens gemaakt zullen zijn, bedenken we een alternatief program.

Het vermoeden bleek te kloppen want op zaterdag krijgen we van de fietsenmaker te horen dat onderdelen uit Zwitserland moeten komen en dat de fietsen inderdaad pas op donderdag de 25e klaar zijn. Wat ga je dan doen in de tussentijd? We hebben immers 6 weken vakantie en de kinderen zijn er van uitgegaan dat wij ook al die tijd weg zijn. We besluiten om toch weer te gaan fietsen, niet meer naar Santiago, want dat redden we niet qua tijd. Ik geef bij Rianne aan dat mij de tocht Sint Jacobiparochie (de officiële start vanuit Nederland) naar Chalon en Champagne een goed alternatief lijkt. In Chalon zijn wij namelijk pas de oude wegen route gaan rijden. Daarvoor hebben de wandelroute genomen welke over Reims gaat omdat wij in de champagne met Riet en Frederiek hadden afgesproken. Het is toch in de gedachte van Santiago en we kunnen er direct weer het vertrouwen met onze fiets opbouwen. Mocht het mis gaan dan kan men ons ook altijd ophalen, want we zitten dan immers niet zover van huis vandaan. Daarnaast besluiten we om naar het bos (Westelbeers) te verkassen, want de kinderen hebben afspraken met vrienden gemaakt en daar willen we dan ook weer geen spelbreker in zijn. Op zondag (1e pinksterdag) halen we Marianne op en brengen we deze dag rustig door. Ik klus wat in het bos en Rianne doet op haar gemak en spelletje met moeders.  Ondanks het feit dat ze niet alles meer weet, kun je wel zien dat ze geniet van dit soort momenten. Op 2e pinksterdag komen Jan en Peter en Sharif op de fiets en gaan we wat lunchen bij de Bokkenreijder te Esbeek. Naast het feit dat we weer willen gaan fietsen richten we de laatste week van de vakantie als relaxweek in. We vliegen op zondag 10 juni naar Valencia en gaan daarna door naar Barcelona vanwaar we op 17 juni weer terug vliegen naar Brussel. Het plan is weer compleet, Rianne gaat nog een paar dagen werken om haar collega's te helpen bij de verloning van wat moeilijke klanten en ik blijf klussen in het bos. Waar ik overigens achteraf ook weer erg blij mee ben, omdat het chalet aan het verzakken is en dit probleem ook echt moest worden opgelost.

1. Jan Rasterhoff:
    4 juni 2018
    Het was een gezellige middag en de uitsmijter smaakte prima bij de Bokkenreijder!