Woensdag 9 mei van Prix-les Mezieres naar Reims

9 mei 2018 - Reims, Frankrijk

Om klokslag 5:00 waren Riet en Frederiek bij ons, alle spullen in de auto, fietsen op het rek en door naar het zuiden. Ze zouden ons afzetten bij “Prix-les- Mezieres” ongeveer 96 km van Reims waar wij voor de avond een hotel hebben geboekt.

Bij de start merkte we dat we er weer even moesten inkomen, maar al snel zeiden we tegen elkaar als we nu weer door kunnen zonder problemen dan is dit ook weer zo vergeten.

Bij Saint Marcel even een foto genomen voor de buurman en maar direct doorgestuurd. Het valt ons op dat in dit gebied niet veel mensen wonen en dat het hoofdzakelijk agrarisch is, wat een uitgestrekte velden heeft men hier.

Onderweg komen we nog een mooie 15 eeuwse veldschuur tegen waaronder we even een appeltje doen. Wat is het heet deze dag, zeker 30 graden of meer en dat merk je goed op een asfalt weg zeker bij weinig beschutting en alleen maar open velden.

Bij Ecly moet rianne nog even plassen en krijgen we niet veel later al foto’s doorgestuurd van de dames die dan al lekker aan een glas wijn zitten op de hotelkamer. Tegen18:00 arriveren we bij het hotel in Reims.

Na het opfrissen gaan we in de stad wat eten in de stad, we komen uit in de hoofdstraat met heel veel terrasjes.

Wat een gezelligheid en drukte, heel veel jongelui en de terrassen zitten bomvol. Opvallend vind ik dat er veel bier wordt gedronken, dat zou je toch niet verwachten in de hoofdstad van de Champagne.

Heerlijk vleesplankje vooraf en daarna een pizza, met een lekker glas wijn. Terug naar het hotel en op bed neergeploft en niet lang daarna in slaap gevallen